vineri, 5 aprilie 2013

Rock simfonic

    Astazi, la sala Ateneu, a avut loc un concert simfonic cu piese ale unor formatii  de muzica rock.
Queen, Deep Purple, Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin, au fost printre band-urile norocoase ce s-au regasit in orchestratia uneori nepotrivita a lui Horst Backer. Trebuie spus ca la unele piese tonalitatile gasite nu au ajutat deloc corul, vocile necoapate ale unor copii de liceu dand in multe momente rateuri. M-am mirat de subtirimea membrilor corului, mai ales a vocilor barbatesti. Trebuie sa spun ca in decembrie am avut si eu concert cu acesti copii cu Gloria de Vivaldi si erau in jur de 15-20 de baieti  si 25 de fete. Poate intre timp unii au renuntat la scoala sau au plecat in strainatate, un lucru absolut normal in Romania. Insa e de apreciat ca totusi au invatat piesele si nu au facut greseli grave. Un lucru insa nu l-am inteles. Maestrul Ovidiu Balan cerea tot timpul orchestrei sa cante piano. Majoritatea orchestrantilor era pur si simplu indignata, nervoasa si suparata de acest fapt. Am auzit comentarii de genul: " Sa nu mai cantam", "Noi ce rol avem aici?", etc. Pai noi avem rolul de a acompania - asta era ideea- corul sa fie in prim plan. Bineinteles ca in momentele solistice ale orchestrei se putea canta forte, ideea era sa nu acoperim saracii copii de liceu. Unii nu au vrut sa inteleaga  iar altii poate chiar nu au inteles asta...
 In rest, concertul a iesit foarte bine, publicul era aproape in delir, nu ne mai lasa sa plecam acasa. Normal - ei nu stiau ca noi am avut saptamana aceasta 7 concerte educative si doua concerte in cadrul stagiunii. Poate ar mai fi de spus ca la corzi arcusele erau  trecute la unii in jos, la altii in sus, nu stiu ce s-a intamplat intre timp, ca noi anul trecut le-am notat pe toate. 
Saptamana viitoare, program greu si o premiera pentru mine: Francesca da Rimini de Ceaikovski.
 Va mai povestesc eu ce se intampla pe la repetitii.
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

12

 Cu vreo jumătate de an în urmă spuneam că The Rehearsal va fi, poate, singura mea compoziție muzicală pentru orchestră simfonică. După te...