marți, 21 mai 2019

FLORI DE MAI

Sala Ateneu a găzduit un evenimet cum rar se poate vedea în Bacău. Flori de mai,o îmbinare de muzică și poezie, a fost exact așa cum mi-am l-am închipuit. Ca un val de emoție - nu l-aș numi tsunami pentru că nu e un cuvânt uzual al limbii române,  ca o adiere de vânt primăvăratic. Cu piese muzicale pe care mi-am dorit ca ascultătorii să le poată fredona ușor, iar la sfârșitul concertului să le cânte cel puțin până acasă și dimineață să se trezească cu ele în ureche, plus poezii cu mesaj poetic clar și sugestiv pentru evenimentul la care au luat parte.




Atunci când ai un prezentator de talia actriței Eliza Noemi Judeu, totul devine mai ușor pentru protagoniștii concertului. Actrița mi-a mărturisit că profesia ei nu e cea de prezentator, ci de artist. Sigur că știam nu de azi, ci de ani buni, așa că i-am propus această provocare pe care acum mă felicit că i-am propus-o. Cu tonul cald și delicat al vocii, a condus ușor-ușor publicul în lumea poeziei și a imaginației.




Pentru mine a fost al șaptelea concert în calitate de dirijor al unei orchestre simfonice (am adăugat cele două jumătăți de concert în ani diferiți cu orchestra Filarmonicii Mihail Jora din Bacău) iar emoțiile au fost mari mai ales la prima repetiție pe scena sălii Ateneu. Apoi, totul s-a desfășurat în crescendo, culminând cu seara concertului, seară în care orchestra Mi-e drag acasă! și-a demonstrat profesionalismul.







Soprana Gabriela Iștoc, una dintre cele mai mari cântărețe de operă pe care le are România în acest moment, a interpretat cu pasiune și dezinvoltură lucrări muzicale deosebit de dificile, reușind să aducă publicul la o stare de beatitudine cum rar s-a văzut la un concert simfonic. Ceea ce reușește Gabriela Iștoc, cu farmecul ei aparte, e greu de descris în cuvinte. Publicul o adoră atât pentru aparițiile scenice, dar mai ales pentru minunata ei voce.




Clarinetistul și saxofonistul Sergiu Mușat, un excelent muzician, un profesionist desăvârșit care face ca muzica sa să te invite să visezi, să vibrezi odată cu sunetele produse de instrumentele sale, a completat seara magică. Melodiile sale din proiectul Saxofonul romantic, ne-au reamintit cât de frumoasă este dragostea.





Orchestra Mi-e drag acasă! a fost formată din muzicieni de valoare din Bacău, Iași, Brașov,  Ploiești, București. Aceștia au reușit să transmită cu exactitate mesajul dirijorului către publicul foarte atent la detaliile lucrărilor muzicale.










Publicul a dorit să păstreze o parte din concert iar nu le-am interzis să facă acest lucru. De ce am face-o? La urma-urmei, dacă nu le-ar fi plăcut nu ar fi filmat sau fotografiat scene din concert.  Bine că au făcut-o!
Apropo de public...demult nu am mai avut spectatori așa de apropiați de artiști, poate niciodată. La finalul concertului spectatorii au insistat să le mai  le mai cântăm ceva, așa că am făcut-o. Nu am fi dorit ca publicul nostru să plece acasă decât dacă ar fi fost mulțumiți.








Protagoniștii evenimentului muzcial-artistic Flori de mai din 18 mai 2019, la sala Ateneu din Bacău: Sergiu Spiridon-dirijor, Eliza Noemi Judeu-actriță și prezentator, Gabriela Iștoc- soprană, Sergiu Mușat-clarinetist și saxofonist.











Sofia Spiridon, poate o viitoare artistă, alături de tatăl său, Sergiu Spiridon (adică eu, cel care scrie articolele pe blogul Music and more si pe pagina de Facebook cu același nume).







Acest concert a fost realizat de Asociația Mi-e drag acasă! în parteneriat cu Consiliul Local al Primăriei Municipiului Bacău. Mulțumiri speciale domnului primar Cosmin Necula, inițiatorul acestui proiect și domnului director al Filarmonicii Mihail Jora, Pavel Ionescu pentru sprijinul acordat.

2 comentarii:

  1. Chiar a fost un spectacol tare reusit! Cu emotie si farmec, am simtit invitatia la visare, la rememorarea amintirilor placute!!! Felicitari, oameni frumosi si artisti deosebiti! Multumim ca ne sunteti aici, aproape.

    RăspundețiȘtergere

12

 Cu vreo jumătate de an în urmă spuneam că The Rehearsal va fi, poate, singura mea compoziție muzicală pentru orchestră simfonică. După te...